13 lut 2014

... "Moda i sukces" - Lynn Messina

Witam!

Kolejna książka, która przemówiła do mnie z półki bibliotecznej słowami: "przeczytaj mnie, proszę". Przeczytałam. A co o niej sądzę? O tym w dalszej części posta.



Jakim opisem zachęca nas wydawnictwo?

"Vig Morgan wyrwała się wreszcie z sekretariatu i trafiła do grona żywiołowych i nieprzewidywalnych redaktorek. Jest inteligentna i dowcipna, nie interesuje jej w ogóle kult VIP-ów i gwiazd, co przeszkadza nieco w jej pracy. Czy zniży się do tego, by knuć w celu pozbycia się znienawidzonej szefowej? Przyjrzyj się skomplikowanej sieci kobiecych intryg, podchodów, plotek i flirtów w świecie mody..."


Moja opinia:

Wredna szefowa lub koleżanka w pracy to niewątpliwie powód do frustracji. Przekonałam się o tym na własnej skórze, więc pod tym względem postać Vig, głównej bohaterki, jest mi bliska. Ale intryga, mająca na celu pozbycie się wroga, to już trochę za wiele. Nie mniej jednak z ciekawości (nigdy nie wiadomo, co się w życiu przyda), przeczytałam książkę do końca.
Niestety, pozycja ta mnie rozczarowała. Fabuła, jest moim zdaniem, zbyt rozwlekła. Przedstawiony tutaj podstęp spokojnie można było zawrzeć na 100, nie na 288 stronach. Forma intrygi również nie powala na kolana. Według mnie nielubiące się nastolatki potrafią wymyślić lepsze numery.
Umiejscowienie akcji powieści również nie jest zbyt fortunne. Czytelnik odnosi wrażenie, że autorka nigdy nie miała okazji zobaczyć, jak wygląda praca w prawdziwej redakcji, a już tym bardziej w Nowym Yorku.
Książka jest "płaska", nudna i nie ma nic wspólnego z dobrą, kobiecą literaturą. Nie warto po nią sięgać.
Moją opinię już znacie, a jakie jest Wasze zdanie na temat "Mody i stylu"? Miał ktoś okazję ją przeczytać?


Podsumowanie:

  1. Tytuł: Moda i sukces
  2. Autor: Lynn Messina
  3. Wydawnictwo: Harlequin
  4. Cena: ok. 20,00 zł
  5. Ocena: 2/5


Pozdrawiam serdecznie
Yvonne

2 komentarze:

Dziękuję za każdy miły komentarz oraz za konstruktywną krytykę :)