14 mar 2014

... Tag: Kierowcą być :)

Witam!

W ostatnim czasie kilka Youtuberek nakręciło filmiki z tagiem "Kierowcą być". Spodobały mi się pytania i postanowiłam odpowiedzieć na nie na blogu. Zapraszam do lektury :)



1. Za którym razem zdałaś prawo jazdy?

Za drugim. Pierwszy egzamin oblałam przez własną głupotę, ślepotę i nerwy razem wzięte. Zdawałam w czasach, kiedy egzamin praktyczny podzielony był na dwie części: plac manewrowy z kolorowymi słupkami + wyjazd na miasto (zarezerwowany dla szczęśliwców). Nie było mi dane wyjechać z placu, ponieważ podczas parkowania tyłem pomyliłam kolor słupków. Komentarz egzaminatora: "Manewr wykonany poprawnie, szkoda tylko, że nie w wyznaczonym do tego celu miejscu." Porażka...


2. Ile lat masz prawo jazdy?

Dwanaście. Jak ten czas leci...


3. Jakie kategorie prawa jazdy posiadasz?

Standardowe "B". Więcej mi do szczęścia nie potrzeba.


4. Jakim samochodem odbyłaś swoją pierwszą samodzielną jazdę?

Fiatem 126p, zwanym przeze mnie kaszlaczkiem. Był to prezent na 18 urodziny. Jeździłam nim 5 lat i do dziś uważam, że był to najlepszy samochód do nabrania wprawy na drodze. Najbardziej lubiłam nim parkować, ponieważ wciskał się w najmniejszą nawet szczelinkę ;)


5. Za co dostałaś swój pierwszy mandat?

To "podniosłe wydarzenie" jest jeszcze przede mną.


6. Twój ulubiony zapach do samochodu?

Nie ma takiego. Obecnie nie mam żadnego odświeżacza powietrza i w ogóle mi to nie przeszkadza.


7. Jakiej muzyki słuchasz prowadząc samochód?

Mam swoją ulubioną składankę 20 piosenek i z tą płytą jeżdżę już 2 lata. Generalnie mogłabym słuchać wszystkiego, pod warunkiem ustawienia radia na tryb "rock".


8. Co jest dla Ciebie "must have" w Twoim aucie?

Latem - klimatyzacja (której nie posiadam), zimą - podgrzewane siedzenia (uwielbiam ciepełko rozchodzące się wzdłuż kręgosłupa).


9. Jak często sprzątasz swoje auto?

Wstyd się przyznać, ale bardzo rzadko. Nienawidzę tego robić. Ostatnio zaszalałam i oddałam samochód do profesjonalnego czyszczenia. Efekt przerósł moje oczekiwania do tego stopnia, że głupio mi wsiadać do samochodu w brudnych butach ;) Czuję, że będę stałą klientką myjni samochodowej.


10. Jaka była Twoja najdłuższa podróż samochodem, jako kierowca?

300 km z 30 minutową przerwą. Uwielbiam prowadzić i mam nadzieję, że niedługo uda mi się pobić swój dotychczasowy rekord.


11. Zdarzyło Ci się kiedyś złapać gumę i zmieniać oponę?

Na szczęście nie.


12. Mapa papierowa, czy nawigacja?

Zdecydowanie mapa papierowa. Nie cierpię nawigacji. Denerwuje mnie głosik mówiący: "Za 50 metrów skręć w prawo", "Na następnym skrzyżowaniu skręć w lewo", a w efekcie i tak nie dojeżdżamy do celu.


13. Czy lubisz podróżować jako pasażer?

Tak, czasami nawet mi to odpowiada.


14. Preferujesz wolną, czy szybką jazdę samochodem?

Na początku jeździłam zgodnie z przepisami, głównie z powodu samochodu, jaki miałam do dyspozycji. Później, po zmianie auta jeździłam bardzo dynamicznie. Teraz zdarza mi się czasami wcisnąć gaz do dechy, ale głównie na autostradzie. Staram się jeździć przepisowo, ponieważ nie mam zamiaru zasilać państwowego budżetu.


15. Czy zawsze zwracasz uwagę na znaki drogowe?

To zależy... Jeśli poruszam się po "swoim terenie", jeżdżę "na pamięć", natomiast w nieznanym miejscu znaki drogowe to podstawa.


16. Co najbardziej Cię denerwuje u innych kierowców?

Jest kilka takich rzeczy: wymuszanie pierwszeństwa, jazda bez świateł, nie włączanie kierunkowskazów.


17. Jaką porą roku lubisz jeździć najbardziej i dlaczego?

Nie mam ulubionej pory roku, mogę prowadzić przez cały rok. Gdybym jednak musiała wybrać, to padłoby na wiosnę. Lubię mieć za szybą widoki budzącej się po zimie przyrody.


18. Jazda w dzień czy w nocy?

I w dzień i w nocy. Wszystko zależy od tego, jak daleko jadę, z kim i w jakim celu. Jak już pisałam, w dzień lubię podziwiać widoki za oknem, w nocy z kolei jest mniejszy ruch. Obie sytuacje mają swoje plusy i minusy.


19. W czasie upału otwarta szyba czy klimatyzacja?

Na chwilę obecną - otwarta szyba. Następny samochód na pewno będzie miał klimatyzację.


20. Jaki jest Twój wymarzony samochód?

Może to dziwne, ale nie mam sprecyzowanych marzeń dotyczących samochodu. Podobają mi się terenówki i vany, ale nad wyborem marki i modelu zaczynam się zastanawiać dopiero podczas poszukiwań nowego auta. Do tej pory zawsze kupowałam to, co chciałam. W moim obecnym samochodzie jestem zakochana po uszy i, dopóki jeździ, nie mam zamiaru go zmieniać.


Dziękuję, że dotrwaliście do końca. Mam nadzieję, że dzięki odpowiedziom na powyższe pytania, poznaliście mnie trochę lepiej. Zapraszam do odpowiadania na ten tag wszystkich, który mają na to ochotę. Jeśli ktoś się zdecyduje na odpowiedzi lub zdążył już takowych udzielić, proszę o komentarz - z przyjemnością je przeczytam.


Pozdrawiam serdecznie
Yvonne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy miły komentarz oraz za konstruktywną krytykę :)